søndag 19. mai 2013

Sommerblomster

Blomster små,
gule, blå,
titter opp av marken nå....

...og det har det virkelig gjort i det nydelige pinseværet! Jeg har kost meg ute, men strikketøyet har ligget igjen inne. I dag skal jeg derfor vise fram noe helt annet som ble laget tidligere denne uka mens jeg enda lengtet etter sol og sommer.

Det er jo så moderne med blomsterpynt i håret, spesielt store blomsterkranser. Jeg synes blomster i håret er søtt, men jeg synes mye pynt er alt for stort så derfor har jeg laget mine egne varianter.

Spenne med prestekrager:

En gammel spenne hvor malingen var slitt av ble som ny med to blomster fra Nille (der har de mange blomster til dekorasjon av lysfat).

Rosespenne:
 En annen metallspenne som hadde mistet litt strass ble som ny med noen søte roser (også fra Nille). Disse blomstene (pluss noen flere) har jeg tidligere sydd på en enkel kjole i forbindelse med et bryllup, og festet til lusespenner og hatt i håret sammen med kjolen, enkel og grei måte å fornye seg litt på.

Hårbånd med små roser:
 Jeg har tidligere kjøpt mange små stoffroser på Panduro, men har ikke fått brukt dem til så mye. Nå samlet jeg sammen 21 stykker som jeg sydde på et brunt hårbånd som jeg ikke bruker. Resultatet ble et søtt hårbånd som pynter veldig opp.


Jeg brukte det på jobb på torsdag og fikk mange komplimenter for det, stas. Ekstra morsomt er at det var andre personer enn de som pleier å gi komplimenter som la merke til dette. Det falt visst i smak hos såvel 15 år gamle gutter og jenter som 60 år gamle damer og menn. Ekstra gøy er det når man kan svare på et kompliment med: "Takk, jeg har laget det selv!".

Ha en fortsatt blomstrende pinse!

-Cecilie 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar