søndag 2. juni 2013

Lakenpose...

...om enn ikke i ordets rette forstand.
Ei heller en pose til laken,
men derimot en pose av laken!
Har du sett på maken?

En god stund tilbake hadde jeg store planer om å lage en stor og røff kurv som kunne brukes til enslige sokker eller klær som skulle strykes. Med stor optimisme tok jeg saksen fatt og begynte å klippe opp et stort, utslitt laken. Jeg begynte å hekle og hadde kommet et stykke i vei på bunnen da jeg var lei av å klippe og lei av å hekle med det tykke lakenet. Håndarbeidet ble liggende lenge, men under en opprydding for noen uker siden rakk jeg det opp igjen. Jeg begynte heller å strikke en liten kurv av lakengarnet. Kurven ble ikke så stor, men stor nok til klesklyper, flasker i skapet, hårting eller lignende. Jeg strikket den som en liten lue på pinne 8 og 9, og strikket to hanker til slutt.




Stoffstrimlene er klippet ujevnt og det gir en litt røff og ujevn struktur som jeg synes passer til de tykket "garnet". Et kjapt prosjekt som også er gjenbruk, det liker jeg :)

-Cecilie

2 kommentarer: