søndag 2. februar 2014

Babyjakke

God kveld! :)

Jeg strikket en babyjakke til ei venninne for noen år siden. Den viste seg å være uhorvelig mye arbeid, så jeg har vært litt skremt siden. Nå har jeg børstet skremselen av skuldrene og strikket en ny jakke, og denne var overraskende lettvint å strikke, brukte kun en ukes tid.

Jeg har letet etter oppskrifter på hentesett lenge, men ikke funnet noen jeg har falt for. Etter litt googling kom jeg over en som Hilde med bloggen Hildes Homemade hadde laget. Denne falt jeg fullstendig for, men den viste seg å være en miks av flere oppskrifter. Optimistisk tenkte jeg at jeg også skulle å mikse flere oppskrifter sammen, og med bilde av hennes dress og disse to oppskriftene fra Drops design har jeg blitt inspirert.


Jeg hadde egentlig tenkt å bruke borden på den hvite jakken, men det fikk jeg ikke til. Derfor har jeg strikket et hullmønster med vifte i stedet. Jakka mi er strikket i lys gråmelert Drops Alpaca Mix, og det gikk med et og et halvt nøste. 

Slik ble jakka mi:


Forfra (med en liten brett nederst)

Perlemorsknapper og mønster

Bakfra

Mønsteret bakfra.

Svært fornøyd med resultatet! Nå holder jeg på med matchende bukse. :)

-Cecilie

2 kommentarer: