søndag 10. februar 2013

Knapper er kult...

Nok en helg nærmer seg slutten. Denne helgen har vært ekstra lang for min del, jeg har vært på en deilig hyttetur på Skeikampen siden torsdag. Før jeg dro slang jeg sammen litt garn og noen pinner med planer om å få laget en tennbrikettskjuler i helga. Jeg er en ihuga bilstrikker, og med en nærmere 5 timer lang biltur foran seg var skuffelsen stor da jeg oppdaget at jeg hadde fått tatt meg meg en rundpinne som var for lang. Jeg hadde mange timer til å finne på noe nytt å strikke, men jeg fant ikke på noen ting. Jeg krysset fingrene for at vi skulle rekke Rema 1000 på Gausdal før stengetid for der visste jeg de hadde garn og pinner. De var selvfølgelig utolgt for pinnen jeg trengte, men til min store glede hadde det kommet mange nye fine farger i mitt favorittgarn fra Mor Aase. Jeg rasket med meg tre nøster og tenkte at noe måtte jeg kunne lage med de pinnene jeg hadde med. Nå er jeg vel hjemme og de tre nøstene er så godt som oppstrikket. Det ble et pc-etui og et pannebånd som blir vist fram om noen dager. I tillegg har jeg kommet godt i gang med en selvdesigna vott på veien hjem. 

Dagens produkt er en lue som ble til på noen bilturer forrige helg. Den er strikket i lysegrå Alpa fra Trysilgarn og er strikkket etter egen idé og eget hode. Jeg har lenge hatt planer om en knappelue, og nå er den klar for bruk! 


Jeg har strikket en klaff til knappene slik at det skal se ut som om luen knappes igjen, men de er bare til pynt. 


Ha en god uke!

-C

2 kommentarer: