mandag 19. august 2013

24. Reste-rute-tøfler

Jeg har omsider fått brukt opp noen rester. Denne gangen brukte jeg diverse blå  nøster fra Mor Aasesom kunne toves (og en liten rest som viste seg å være superwash, heldigvis er den nederst på hælen :S).

Jeg har brukt en oppskrift fra Sandnesgarn. (Heftet heter Tema 14 toving.) Jeg har brukt annet garn enn det anbefalte og brukte også pinne 6 i stedet for pinne 5,5. 

For å få brukt opp hver lille minste rest av garnet valgte jeg å lage rutene rundt ankelen stripete. Jeg strikket disse i dominostrikk for å få det mest mulig symmetrisk. Jeg burde nok hatt litt bredere striper, ble ikke helt fornøyd med resultatet her.

Her er tøflene før toving:





Etter å ha vasket de i maskinen på 40 grader ble de slik:







De er fortsatt litt store, så det må bli en runde til i maskinen. Jeg synes det er bedre at de krymper litt mye og at jeg kan strekke dem til foten min etterpå. Da blir også fasongen litt finere, synes jeg.

-Cecilie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar