mandag 29. oktober 2012

6. Danse, danse dokka mi....

...nå er i hun i alle fall kledd for dans!


Min kjære dukke, Kristin, har fått sin renessanse etter nærmere 20år på loftet. Som dere sikkert har observert har hun vært min luemodell, og for dette formålet var hun ikke kledd. Hennes originale klær i rødt og svart matchet jo ikke de rosa luene! Dette har jeg fått orden på nå, hun har fått nystrikket jakke og skjørt!

Skjørtet er resultatet av førsteforsøket på lampetrekk, men jeg raket opp for garn. Optimistisk som jeg er tenkte jeg at det var unødvendig å rekke opp, den kunne sikkert brukes til noe. Inntil nå har den fungert som et magebelte til vedbrikettene (som egentlig ikke var noe pent, men har nemlig ikke laget trekk til meg selv enda), men så viste det seg at med et strikk i livet passet det perfekt som skjørt til lille Kristin.

Jakka er strikket etter prøv-og-feil-metoden i restegarn av typen Mor Aase og pinne 3.5. Jeg la opp 60 masker og strikket meg oppover med ett mål: en jakke. Og det ble jo det på ett vis, og jeg synes den ble ganske søt i grunn. Hun er i alle fall representabel til senere modelloppdrag.

-C

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar