mandag 22. oktober 2012

5. Babylue

Nå har jeg akkurat gjort ferdig en liten babylue som er barselsgave til ei nyfødt lita frøken.

Riktignok er jeg ikke helt ferdig, jeg holder på å strikke bånda som skal knytes under haken. 
Da skulle jeg ønske jeg hadde skikkelig orden i sysakene (for selv om den er god var den ikke god nok) og kunne tatt frem min strikkelise fra jeg var barn:


Lua jeg har strikka denne gangen omtales som djevellue mange steder på nettet, men jeg synes det passer bedre med eventyrlue, da den godt kunne vært hentet ut fra et koselig eventyr, dessuten synes jeg ikke djevellue er noe koselig navn på en babylue.


Jeg har strikket den i babyull fra Mor Aase, og har brukt en oppskrift som er funnet i Familiens strikkebok fra august 2012. I følge oppskriften skal lua strikkes fram og tilbake i glattstrikk, men det skjønte jeg ikke vitsen med, så jeg har strikket den på rundpinne. Det fungerte fint og er jo mye raskere.


Jeg har sett på denne lua lenge fordi jeg synes den er så søt, men jeg synes oppskriften har virket litt komplisert så jeg har ikke tort å prøve meg på den. Nå er jeg fornøyd fordi jeg torte, den var både lett og artig å strikke! Slike blir det nok flere av siden det er mange babyer i vente i min omgangskrets!

-C

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar