søndag 25. november 2012

Mobilfutteral

Mange strikkeprodukter blir til ut fra en fantasti og kreativ tanke om hvor fint noe kan bli. Ofte blir produktet slik jeg har forestilt meg, hvis ikke rekker jeg som regel opp, men ikke alltid...

Det har vært lite tid til håndarbeid de siste ukene, så i helga hadde jeg bestemt meg for å strikke et trekk til min Stelton vannflaske da originaltrekket var så slitt. Jeg hadde strikket det ferdig, men det ble nå ikke helt slik jeg hadde forestilt meg. Etter flere justeringer ga jeg opp og fant ut at jeg aldri ville bli fornøyd med nettopp dette trekket. Konklusjonen ble at garnet var uegnet for formålet. 

Jeg var allikevel fornøyd med produktet jeg hadde strikket, men hva i all verden kunne det brukes til? Etter å ha saumfart skapene i leiligheten for å finne noe jeg kunne ha verket rundt, fant jeg noe det passet perfekt for: Iphone! Et mobilfutteral har jeg faktisk tenkt på at jeg skulle strikke, men så langt har jeg ikke kommet, inntil nå! 

Jeg sydde igjen produktet mitt langs den ene siden og dermed passet det perfekt!



Jeg synes Iphone er mye finere naken enn med deksel, men nå kan jeg likevel beskytte den når jeg har den i veska eller lomma. Fornøyd med et uventet produkt. 

Mobilfutteralet er strikket i Alpa fra Trysil garn. Jeg har prøvd med på en (for meg) ny type strukturstrikk i rett og vrang. Jeg la opp 21 masker på pinne nummer 4 og strikket ca 20 cm før jeg sydde kortsidene sammen. På grunn av strukturen er etuiet ganske elastisk.

-C

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar