søndag 2. desember 2012

8. Julestrømpe

Nå som vi er inne i adventstida har jeg benyttet anledningen til å bruke opp litt rødt og hvitt restegarn og laget noe skikkelig julete - en julestrømpe.

Julestrømpa  ble litt mindre og annerledes i tuppen enn planlagt og det skyldes at jeg begynte å rake opp for garn. 

Strømpa er strikket etter eget hode  i garn fra Mor Aase og rundpinne (og strømpepinne) 5,5. Jeg begynte med 72 masker (fordi det er et sammensatt tall med mange faktorer, noe en mattelærer er svært fornøyd med :P) Etter mønsteret felte jeg noen masker etter hvert, vet ikke hvor mange masker jeg hadde til slutt. Tuppen av foten strikket jeg ved å ta opp masker fra kanten av skaftet på strømpa. På bildet synes kanten veldig godt på grunn av skygger, den er ikke fullt så synlig i virkeligheten. Strømpa er tovet i maskinen på 40 grader sammen med andre klær. Foreløpig har jeg bare satt på et rødt silkebånd som hempe øverst.

Sammen med adventsstjerna i vinduet og min vakre kalender brodert av min tante, blir denne den første beskjedne julepynten her i huset.



-C

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar