mandag 17. desember 2012

Kjekkasbøff

Jeg synes det er en utfordring å finne gutte/manneting som er morsomme å strikke og som kommer til å bli brukt. Denne gangen har jeg fått inspirasjon fra o store utland (eller kanskje heller lille), mer bestemt fra min kjære venninne i Danmark. Hun har igjen hentet inspirasjon i o store utland, nærmere bestemt fra Knit and bake (www.knitandbake.com). Originaloppskriften finner du her


Jeg har strikket bøffen på pinne nummer 8, med garnet Drops Andes i ull og alpakka. Jeg har brukt farge 7810, som er en rolig militærgrønn farge.



Bøffen skulle egentlig strikkes med 4 riller rett og deretter 4 riller vrang, men jeg har heller snudd arbeidet etter fire riller slik at jeg kunne strikke rett hele tiden. Det ble derfor noen små hull i skjøten, men disse er ikke synlige når halsen er på. Jeg la opp 66 m først, og strikket deretter ca 10 riller før jeg felte av til 60 m, og strikket med 60 masker videre. Jeg har strikket halsen 23 striper lang. På den siste stripen har jeg kun strikket tre riller før jeg felte. Jeg brukte i underkant av 2 nøster på denne halsen.

En noe motvillig modell, men fornøyd eier:



Denne blir deilig og varm når kulden kommer tilbake!

-C





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar