fredag 28. desember 2012

10. Babylue

Det er lenge siden forrige innlegg nå, men jeg regner med at det er flere enn meg som har vært litt opptatte i disse deilige juledagene. Litt strikking har det riktignok blitt. 
Det er mange som foor tiden får barn i min omgangskrets, og da er det jo koselig å strikke noen søte barselsgaver.

Nok en gang har jeg strikket en eventyrlue (eller djelellue som den gjerne kalles). Oppskriften finner du her

Jeg har strikket luen på rundpinne 2,5 og tilpasset oppskriften til glattstrikk på rundpinne. Garnet er babyull fra Mor Aase i en nydelig blåfarge som er midt i blinken for en nyfødt prins. For mer informasjon om hvordan jeg strikket den kan du sjekke det forrige innlegget mitt her.


Siden det fortsatt er jul fikk mine søte nisser være med på bildet.

Det nederste bildet er mest rettferdig i forhold til blåfargen.

Forrige gang trodde jeg lua var vanskelig å strikke, men syntes i grunn det var veldig enkelt og greit. Denne gangen var innstillingen derfor en annen, og dette førte til at jeg slurvet og måtte rekke opp deler av luen to ganger. Hastverk gir lastverk. Forrige gang savnet jeg også min strikkelise fra jeg var liten, og denne hadde mamma funnet fram denne gangen. Glad og fornøyd tok jeg fatt og begynte å strikke på den, en halvtime senere forstod jeg hvorfor jeg kun har laget en halvmeter snor på denne gjennom hele min oppvekst. Det endte med at jeg tok pinnnene fatt og strikket dem som oppgitt i oppskriften. 

Nå har jeg nettopp begynt å gjøre ferdig en ufo jeg har hatt liggende, resultatet kommer nok om noen dager. Ønsker dere en fortsatt deilig romjul og god helg:)

-C


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar