søndag 13. januar 2013

13. Enda en babylue med Mariusmønster

Det ble en babylue til med Mariusmønster, denne gangen med mer kjønnsnøytrale farger og i størrelse 9-12 måneder. Ble veldig fornøyd med fargekombinasjonen denne gangen. Denne er også strikket i Mor Aase. Nå gikk siste rest av det hvite garnet med, det blir stadig mindre innhold i puffen (men det blir jo noe nytt oppi i blant også da).

Vanskelig å få vist lua ordentlig fram for dukka er for liten, men fasongen er lik som den forrige. Jeg har brukt samme oppskrift fra SandnesGarn, men mønsteret stemte ikke helt for denne størrelsen så ble litt miksing og triksing for å få det pent bak. Denne gangen har jeg laget litt enklere snorer, de ble helt greie og var usannsynlig mye raskere å strikke.



Nå har min kjære bestilt en Mariuslue til seg for han synes disse ble så fine. Den skulle være klassisk blå, rød og hvit, med en litt høy topp og i mykt garn som ikke klør. Jeg synes det var så koselig med en bestilling, så i morgen må jeg en tur i garnbutikken!

-C

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar