mandag 7. januar 2013

12. Babylue med Mariusmønster

Jeg fortsetter å strikke babyluer, og nå har jeg strikket ei jentelue med Mariusmønster. 

Lua er strikket i babyull fra Mor Aase med mønster fra Familiens strikkebok fra august 2012. Oppskriften er fra SandnesGarn.

Jeg har valgt litt andre farger, hvit bunn, mørk rosa (cerise) på den nederste borden og babyrosa på resten av mønsteret. Søtt og feminint. Denne lua er i størrelse 3-6 måneder.

 Denne satt ikke like godt på modelldukka, men det er øreklaffer som skal dekke godt.

   Til tross for at jeg synes snorene på den andre babyluemodellen var noe herk å strikke synes jeg de ble så fine og elastiske at jeg har laget slike på denne lua også.

Mariusmønsteret er morsomt å strikke, mon tro om det blir mer med dette mønsteret?

-C
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar