onsdag 13. mars 2013

19. Restevotter

Tre restenøtter er borte,
to votter er resultatet,
ett prosjekt uten mål og mening.



Jeg jobber meg iherdig nedover i kurven. I helga ble jeg kvitt tre små restenøster jeg hadde liggende, og jeg fikk forsynt meg greit av et fjerde.

For noen år siden hadde jeg dilla på å strikke selbuvotter, og nå husker jeg hvorfor. Mønsteret er lettvint og morsomt å strikke, dessuten blir produktet pent og praktisk. Oppskriften er fra Rauma, men jeg har strikket dem i Mor Aase.

På grunn av garnmengden strikket jeg disse i størrelse 3-5 år, og jeg hadde kanskje to meter garn igjen av bunnfargen så jeg hadde flaks med valg av størrelse. Ironisk nok har jeg ingen nære bekjentskaper i denne aldersgruppen, men disse er klassiske og kan ligge i gaveboksen å vente på den rette eieren :)


-Cecilie
 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar