søndag 24. mars 2013

22. Rosa, rester, raggsokker...

God palmesøndagkveld!

Det er ikke ofte jeg pynter med rosa hjemme, men plutselig har jeg flere rosa detaljer i stua. De rosa tingene på bildet synes jeg i grunn presenterer dagen i dag på en fin måte:

Nydelig vårvær (hortensiaen er litt vårlig)
Påskeferie (påskeegget)
Bursdag! (ballonger)

Restene og raggsokkene er i grunn ett og samme produkt, men de er altså ikke rosa. Jeg har samlet hele fem grå rester. Fire av dem er nå oppbrukt og det er en liten rest igjen av det siste.
Jeg har strikket meg nye raggsokker. 


Det er altså flere forskjellige gråfarger med mer eller mindre innslag av hvitt. Siden jeg skal ha de selv synes jeg ikke det gjør noe om de ikke er helt jevne i fargen. Før jeg startet delte jeg alle nøstene nøyaktig i to slik at begge sokkene skulle bli like i alle fall.

Jeg har tatt utgangspunkt i oppskriften som er i magebånde på treskogarn fra Sandnesgarn, men har strikket fletter og dermed gjort noen tilpasninger underveis. 


Fornøyd med nye sokker, det ser ut på gradestokken som om de kan komme godt med en stund til.

-Cecilie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar