søndag 17. mars 2013

21. To tova ting

God søndag!

Ute laver snøen ned, og lite minner om at det er vår og snart påske. Jeg har prøvd å bruke opp litt gult og grønt restegarn, og denne gangen hadde jeg en morsom idé, men det holdt ikke med gult garn så den skal jeg spare til en annen anledning. Etter utallige "hmmm" og klø-seg-i-hode-stunder fant jeg ut at det kunne bli en liten kurv og et gryteunderlag.

Her ble resultatet:

 Nå står det et telysglass inne i kurven, men den står fint av seg selv ellers også, slik at man kan ha andre småting i den. Med et glass oppi kan den også fungere som vase til små, søte snøklokker.

 Gryteunderlaget passet perfekt i størrelsen til denne kjelen!

Den kan også fungere som en liten brikke.

Begge prosjektene er heklet på pinne 5,5 med dobbelt garn fra Mor Aase  og tovet i maskinen med lampetrekkandre klær på 40 grader.

Nå holder jeg på med et skikkelig resteprosjekt, bilder kommer i løpet av uka :)

-Cecilie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar