tirsdag 9. april 2013

Babylue

Jaggu meg har tiden flydd fra meg igjen. Det fine været og nok å gjøre har gjort at det har blitt lite håndarbeider den siste tiden. Heldigvis har jeg spart noen prosjekter fra litt mer produktive perioder, så jeg har noe å vise fram nå også.

Jeg har strikket enda en djevellue (eller eventyrlue som jeg liker å kalle den), denne gangen i grå. Den passer like godt til jenter som gutter. Til forandring fra de tidligere luene har jeg strikket den i Alpa fra Trysilgarn. Alpa er litt mer loddent enn Mor Aase og det gjør seg på denne typen luer, synes jeg. Denne gangen har jeg ikke strikket bånd, men har satt på søte silkebånd. Hver gang jeg er innom Søstrene Grene blir det med noen bånd hjem. De koster en slikk og ingenting og det er nye farger hver gang jeg er innom (det er riktignok ikke så ofte). Jeg bruker de til så mangt så de er kjekke å ha på lager.

Slik ser dagens lue ut:



Oppskriften er fra Drops design og finnes på Garnstudio.

-Ceclie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar