søndag 14. april 2013

Pannebånd og valnøttbokser

God kveld!

Jeg ser på meg selv som en forholdsvis ryddig person. Jeg liker å sortere, og som jeg har sagt tidligere er jeg svært glad i bokser. I helga har jeg ryddet rundt i skuffer og skap med et stort håp om å få kastet litt. Plutselig syntes jeg at jeg hadde for mange ting. Ting jeg ikke bruker. Hvorfor jeg nevner dette? 

En ting jeg hadde mange av var valnøttbokser. Ikke nok med at jeg liker bokser, jeg liker valnøtter godt også. Derfor passer det jo godt at valnøttkjerner kommer i fine bokser. Altfor fine til å kastes. I skapet mitt hadde jeg seks valnøttbokser som ventet på å bli brukt. Jeg har tidligere pleid å limt scrapbookpapir på dem, slik at de har fått et utseende som passet til bruken (altså hvor jeg skulle ha dem). Forrige uke var jeg på salg på Kremmerhuset. Der hadde de klistremerkestoff, altså stoff med lim bakpå. De hadde pakker med tre A4 ark som var satt ned fra 99 til 10kr. Jeg kjøpte et par pakker, og kveldens syssel har vært å gi boksene mine et nytt liv. Jeg har fortsatt stoff igjen, men raket opp for ting å dekorere.

Da jeg var ferdig med boksene fant jeg en liten notisbok (en sånn oransje en til 10kr) og den ble jo veldig søt og koselig. Fyrstikkesken i stua passer jo mye bedre inn hjemme når den er grå. Som du sikkert ser er det ikke nok med at jeg elsker bokser og valnøtter, jeg elsker jaggu meg småprikker også!


 Så til overskriftens andre del: Pannebånd.
Dette strikket jeg for noen uker siden, det er restene etter de blå vottene. Det er strikket med Cortina på tykke pinner så var veldig kjapt å lage. Jeg er lite utforskende når det gjelder mønster og strukturer, det går ofte i rett og vrang, ruter, perlestrikk eller fletter. Her har jeg prøvd med på et annet mønster funnet i boka på bildet under. Mønsteret heter "ribbestrikk med striper på vrangstrikket bakgrunn". Navnet er vanskeligere enn mønsteret. Enkelt og greit å strikke og pent å se på.





 Pannebåndet fikk fin struktur på baksiden også. Det er litt struktur mellom stripene, men de kommer visst ikke fram på bildet:


 Nå har jeg kommet i gang med et nytt prosjekt som jeg viser fram snart. Hint: Tuttifrutti :)
Klarer du å gjette hva det kan være?

-Cecilie



4 kommentarer:

  1. Så fine bokser og pannebånd :) Kreativt!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) hyggelig at du titter innom:)

      Slett
  2. Så fine boksene ble! Jeg pleier også å samle på sånne "fine ting", fordi jeg tenker alltid at jeg sikkert får gjort noe fint med dem. Men, så blir de som regel bare liggende på vent. Hihi ;)

    Fint pannebånd da! Litt sånn spesielt liksom med den teknikken du brukte. Er det den boken som også finnes "uten bokomslag" (sånn med spiraler)?

    SvarSlett
  3. Takk:) godt det er flereenn meg som samler på mye rart:) boka har spiral innenfor permen så det er nok den samme ja:)

    SvarSlett