søndag 21. april 2013

Tuttifrutti!

Jeg har nå fått strikket ferdig mine tuttifrutti-sokker, eller som min kjære sier: "De er skikkelig punkete". Uansett punkete eller tuttifrutti så er de fargerike. Jeg smiler bare av å se på de. Det må jo være umulig å være i dårlig humør med så friske farger på sokkene!

Jeg hadde bare to nøster med dette garnet så denne gangen strikket jeg startet like før hælen slik at det ble en ankelsokk. Da foten var ferdig tok jeg opp masker i kanten og lagde et skaft med resten av garnet. De er ikke så lange, men jeg bruker raggsokker som tøfler og ikke i sko, så det gjør ikke noe.


Garnet jeg har strikket med er multifarget Sportsragg fra Gjestal. Jeg visste ikke at det var oppskrift i magebåndet på dette garnet, så foten er strikket etter oppskriften som står i magebåndet på treskogarn fra Sandnesgarn.



Jeg hadde en bitteliten rest igjen av garnet, men synes det var for pent til å kastes. Derfor strikket jeg en liten ball som jeg fyllte med ull og en bjelle slik at det ble en leke til pus.

Jeg leker ikke på kommando!
Ballen var spennende den, men kameraet var mer spennende!
I tillegg har jeg fått skjøtet på PC-etuiet jeg lagde for et par måneder siden. Det var litt kort siden jeg raket opp for garn, men nå jeg fått satt på en vrangbord og en knapp slik at det kan lukkes. Endelig ble jeg fornøyd med det:)

 

Hva skal man strikke for noe nå mon tro?

Ha en fin uke!

-Cecilie

 

4 kommentarer:

  1. Hihi, nå så jeg for meg at du skulle si at du hadde strikket sokker av restene, til pus! ;p

    SvarSlett
  2. Du er så flink, Cecilie. :)
    Inspirerende!

    Klem fra Charlotte
    (Ole-Martin hilse også)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! :) Så hyggelig at du følger med! Hils tilbake :)

      Slett