torsdag 27. juni 2013

Redesign

En litt traust sommertopp med ukledelig passform har nå blitt til en søt og yndig sommerkjole til ei lita prinsesse!

Toppen har ligget i lang tid å ventet på et nytt liv. Jeg synes stoffet er søtt, men brukte aldri toppen fordi jeg ikke likte formen så godt.

I går kveld ble den endelig operert, og et nytt liv venter hos en ny eier. Jeg krysser fingrene for at den passer (jeg har bare lagd den på øyemål, men siden den blant annet har vaffelsøm øverst er den ganske tilpasningsdyktig til eieren) og at den faller i smak.

Slik ble resultatet:

 

 Til skulderbånd har jeg brukt noen pyntebånd (ikke silkebånd, men noen med litt mer tesktur). Disse har jeg sydd fast med søte blomsterknapper fra butikken morfar hadde i gamle dager.Lengden var litt ulik foran og bak, så jeg har snurpet opp i sidene nederst og pyntet med en knapp på hver side.

 Siden jeg ikke hadde modell eller mål har jeg laget båndene slik at de greit kan justeres. For at båndene ikke skal gli så fort ned har jeg krysset dem bak og sydd dem fast i en knapp. For å justere lengden på båndene kan man bare sprette opp en liten tråd og flytte knappen til ønsket høyde og sy den fast der. 


Av restene ble det et hårstrikk med en liten sløyfe.



-Cecilie

1 kommentar:

  1. Så fin den ble :)
    Det er jo ganske lurt å re-designe gamle klær eller andre ting. Både for miljøet sin del, lommeboka sin del, og ikke minst for samvittighetens del ;)

    SvarSlett