torsdag 5. september 2013

Lue til Lille Prinsesse

Det er ikke mange dager siden dere fikk smugtitte på en lue jeg holder på med. Denne luen er fortsatt på pinnene fordi jeg har fokusert på noe annet de siste dagene.

Søndag skulle vi ut på en lengre kjøretur og da er strikketøy en selvfølgelighet. Den tidligere nevnte luen har oppskrift på nett og dette er jo upraktisk i bilen, så da begynte jeg like gjerne på noe annet.

Jeg strikket enda en Alladin-lue fra Drops design (Garnstudio). Oppskriften finner du her.


Denne gangen har jeg strikket den i Alpa fra Trysilgarn i lys grå farge. Jeg har strikket en helt lik tidligere bare i en større størrelse. Det har blitt noen slike luer nå fordi jeg synes det er så utrolig søte og morsomme å strikke. Jeg strikker de alltid på rundpinne og skjønner ikke hvorfor den egentlig skal strikkes fram og tilbake og så sys sammen bak. Personlig synes jeg det er både lettere og blir jevnere å strikke glattstrikk på rundpinne så derfor holder jeg meg til det. Siden det er en stund siden jeg har strikket en slik lue glemte jeg å ta med meg hjelpepinne til fellingene. Jeg funderte på hvordan jeg skulle løse dette i bilen, men hadde heldigvis en lusespenne i håret. Det viste seg at den fungerte utmerket til formålet og at det var lettere å bruke den enn hjelpepinnen da jeg kom hjem også.


Denne lua er strikket i størrelse 1-3 måneder og skal være en gave til min Lille Prinsesse. Nå har jeg funnet en nydelig lue til min Store Prinsesse, men da må jeg visst få kjøpt litt mer garn først. Selv om jeg prøver å kvitte meg med litt garn må det være lov til å kjøpe litt nytt når man faller helt for noe ;)


-Cecilie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar