søndag 8. september 2013

Strikkesukkertøy

 Neida, jeg har ikke strikket sukkertøy, men denne lua er sukkertøy for både hånd og øye.

Siden jeg har strikket en lue til Lille Prinsesse synes jeg det ville være hyggelig å lage en lue til Store Prinsesse også. Jeg kikket rundt på garnstudio og falt fullstendig for lua "Mini Me" fra Drops Design.

 Bildet og oppskrift er lånt fra garnstudio.com. Trykk her for å komme direkte til oppskriften.

Jeg synes lua var så nydelig i denne fargen, og garnet som er brukt er Drops Alpaca og Drops Kid Silk. Herlig garn både i utseende og å ta på. Det var veldig godt å strikke med når jeg brukte begge garntypene på en gang.

Min lue ble seende slik ut: 

Lua er i størrelse 3-6 år, men siden ikke Store Prinsesse har fylt tre enda strikket jeg på pinne 4,5 i stedet for 5. Likevel synes jeg den ser litt stor ut, men det er vanskelig å si. I verste fall får hun vokse inn i den etterhvert.

Jeg hadde mye igjen av garnet så nå er jeg i gang med en ny lue til Lille Prinsesse. Den grå kan jeg ha liggende, den passer jo til både gutt og jente.

-Cecilie





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar