mandag 30. desember 2013

Årskavalkade

Det er drøyt 13 timer igjen av dette året, så jeg tenkte det var på tide med en liten oppsummering. Jeg synes jeg i lange perioder i år har fått gjort lite håndarbeid, men når jeg har telt gjennom alt jeg har laget (både stort og smått) er det godt over 50 produkter totalt. At jeg i gjennomsnitt har laget en ting per uke er jeg slett ikke misfornøyd med.

Jeg har satt sammen en del kollasjer over hva jeg har laget. Noen få bilder kommer igjen i flere kollasjer da jeg synes de passet flere steder. Det er også noen produkter som ikke er representert her fordi de ligger på mobil eller Ipad (og de glemte jeg når jeg lagde kollasjene).

Det har i 2013 blitt laget en del baby- og barneluer. De fleste har blitt gitt bort i gaver, mens noen venter på å bli gitt bort eller skal brukes av egen baby.



Siden jeg alltid fryser på beina, har det blitt litt fottøy til meg selv. 
 

Det er så greit å strikke hodeplagg da det er fort gjort, og man slipper å strikke to like. Noe har blitt gaver og noe har jeg beholdt selv.
 

Jeg har puslet med litt hårpynt. Både hårbåndet og spennene til venstre har jeg fått brukt en del, og rosespenna til høyre har vært i bruk. Prestekragene satt ikke så godt, så denne spenna har jeg gjort om på siden også, mens strikket nederst var en gave.
 

Også restegarn fortjener et liv. Det har blitt litt småtteri til pus og noen søte kaniner. Dukkeklærne ble til da jeg synes det så så kaldt ut å være naken dukke på fjellet i vinterferien.
 

Som så mange andre har også jeg strikket diverse med Mariusmønster i 2013. 
 

Det har blitt noen tennbrikettskjulere. Den til venstre fikk mønsteret sitt etter en telysholder jeg så i


Bonytt. Den har fått plass ved siden av min egen peis.



 Jeg liker tanken bak redesign og kikker på flere blogger hvor dette er temaet. Både den miljøvennlige og den økonomiske tanken tiltaler meg, men det blir som regel med tanken. Noen ting har det likevel blitt i løpet av året.


Selv om ikke alt er like nyttig, blir det alltid noen småting. Valnøttboksene, pennalet og PC-etuiet er i bruk, mens bruken av resten er litt ymse. Det er likevel gøy å lage småting i blant, enten for å prøve en ny teknikk (som kluten i dominostrikk), et nytt materiale (som kurven av et gammelt laken) eller fordi du tror noe er kjekt.





Votter er alltid gøy å strikke, og jeg er nesten overrasket over at jeg ikke har laget flere par i løpet av året. Grove votter går jo fort og det er gøy å strikke bare ut i fra fantasien, mens mønsterstrikk kan få meg til å sitte oppe litt lenger enn jeg egentlig burde, bare fordi det er gøy å se mønsteret bli til.


Når en venter baby selv, eller det er mange rundt en som venter baby er det klart det blir litt babyting. Utenom teppet skal alt her beholdes selv. Teppet ble jeg så fornøyd med at jeg holder på med et helt identisk akkurat nå. 


Det har også blitt noen sitteunderlag i løpet av 2013. Få ting varmer like godt som ull, og det er også en fin måte å få brukt litt restegarn på.


Dette var altså mitt håndarbeidsår. Nå er jeg spent på hva jeg kommer til å lage i 2014. Jeg tror symaskinen kommer til å bli flittigere brukt. Jeg har også planer om et par babyting, mens det er mønstrede votter som frister etter å ha sett gjennom bildene. Jeg håper i alle fall at det blir et produktivt år!

Godt nytt år!

-Cecilie

2 kommentarer:

  1. Jøss, her har du jammen hatt et produktivt år! Så mye fint du har laget i løpet av 2013 :)
    Gleder meg til å se kommende prosjekt dette året!

    Fortsatt godt nytt år! :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk! Veldg hyggelig at du følger med :) Fortsatt godt nytt år til deg også!

    SvarSlett