lørdag 15. mars 2014

Sov i ro med uro

Jeg har laget en uro til å ha over babysengen. Den henger i en hylleknekt fra Biltema som er montert i veggen. Stativet har jeg laget selv av noen resteplanker som er pusset og malt. 

Uroen består av 27 sommerfugler jeg har klippet ut i scrapbookpapir fra Nille. Jeg har brukt 5 ulike ark med ulike farger/mønstre på hver side. På den måten fikk jeg representert fargene gult, grønt, blått, sjøgrønt, lilla og rosa, men uten at det ble rotete. Alle sommerfugelene er brettet samme vei, slik at sommerfuglene ser forskjellige ut for den voksne som ser de ovenfra, og babyen som ser den fra undersiden. Hver farge/ark har ulik fasong og størrelse på sommerfuglen for å få litt varisjon i uttrykket. Alle sommerfulgene er festet på fiskesnorer med metallklemmer (skikkelig pirkearbeid!). Jeg har også festet perler over hver sommerfugl for å få litt tyngde på uroen. Jeg har laget to og to like tråder slik at den skulle bli symmetrisk (med unntak av snoren i midten).

Siden det er mørkt i kroken hvor uroen henger var det vanskelig å ta gode bilder av den, men her kommer noen smakebiter i alle fall:

Oppheng og stativ
Sett fra babyens vinkel
Nærbilde av sommerfugl

Her sees noen fugler fra undersiden og andre fra oversiden

Sommerfugler fra oversiden

Siden uroen er så lett, kan jeg ligge i senga og blåse kraftig på den for å få den til å bevege seg. Skjønner godt at babyer blir rolige av å se på slikt.

-Cecilie

2 kommentarer:

  1. Wow! Denne var virkelig flott!
    Jeg kan godt forstå at dette har tatt litt tid med denne ja, men at den også var vel verdt tiden det tok å lage den. For den var kjempefin! :D

    Klippe du virkelig opp alle sommerfuglene for hånd? Én og én om gangen?
    Veldig imponerende må jeg si, og for en tålmodighets prøve... :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk! Jeg har klippet ut alle for hånd ja, en og en. Har brukt figurer fra en mønsterbok, tegnet en mal og tegnet rundt, tålmodighetsprøve, men verdt det:)

    SvarSlett