onsdag 2. januar 2013

11. Lommetøfler

Godt nytt år!

Jeg har hatt en veldig hyggelig nyttårshelg med gode venner. Den har vært preget av skravling, slumring foran TV, spising og bilkjøring. Til mange av disse aktivtetene synes jeg det er deilig å sitte med strikketøyet i hendene fordi jeg fort kan bli litt rastløs. Det har ført til at jeg har et prosjekt som kommer på bloggen om noen dager og to påbegynte prosjekt som kommer snart.

Dagens innlegg handler ikke om noen av disse prosjektene, men om en ufo som har ligget i puffen i flere år. En enslig lommetøffel har endelig fått en make! 




Tøflene er strikket i garn fra Mor Aase. Jeg husket selvfølgelig ikke oppskriften eller pinnestørrelse da jeg skulle strikke tøffel nummer to, men fant ut at oppskriften jeg hadde brukt var den første som kom opp da jeg googlet lommetøfler + oppskrift. Jeg har riktignok brukt ulik pinnestørrelse på tøflene så de er litt ulike i størrelsen, men det er føttene mine også, og siden jeg skal beholde dem selv gjør jo ikke det noe.

Oppskriften finner du mange steder på nettet og jeg vet ikke hvor den opprinnelig kommer fra, men jeg har funnet den her.

-C


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar