fredag 4. oktober 2013

På tide....

Noen har stjålet energien min de siste månedene og det har ført til både lite håndarbeid og fryktelig lite blogging. Noe småarbeid holder jeg riktignok på med, men ting tar tid.

I forrige innlegg nevnte jeg at jeg var i gang med ei ny lue til Lille Prinsesse siden jeg hadde såpass mye garn igjen etter lua til Store Prinsesse.

Jeg tok utgangspunkt i denne lua fra Garnstudio, men har brukt to tråder Drops Alpaca og en tråd Drops Kid Silk, slik at den ble myk og god. Direkte link til oppskriften finner du her.

 

Jeg strikket lua på pinne 3,5 i stedet for 4, men synes likevel den virket ganske romslig i den minste størrelsen. Jeg synes det var et par uklarheter i oppskriften, men synes lua ble fin.

Slik ble mitt resultat:



En myk og god lue som i tillegg bør være ganske varm. Med litt lapping på slutten holdt det akkurat med garn, men ikke nok til snorer. Snorene er derfor silkebånd som er sydd på. 
 

Jeg skal prøve å få vist fram neste prosjekt ganske snart:)

God helg!

-Cecilie

2 kommentarer:

  1. Så søt lue! Gleder meg til å få se det neste prosjektet ditt også :)

    God helg!

    SvarSlett