onsdag 9. oktober 2013

Babysett

Nå er jeg blitt ferdig med et babysett jeg har designa selv. Det er litt vanskelig uten noen babyklær eller baby og prøve det på, men dukken gir et ålreit bilde på om det er greie størrelser. 

Jeg har tenkt at dette er passe for babyer fra 0-3 måneder. Settet består av lue og votter og er strikket i Alpa fra Trysilgarn. Jeg har brukt noen rester jeg hadde liggende i lys grått og grå-lilla.

Slik ble settet mitt:

Slik ble lua:
 


 Og her er settet sammen:


Jeg har lenge sett etter en helt enkel, glattstrikket lue med klaffer som strikkes i babyull. Jeg har ikke lykkes med å finne en oppskrift jeg likte hverken i oppskriftspermene eller heftene mine eller på internett. Derfor er jeg veldig fornøyd for at jeg fikk laget en oppskrift selv :)

-Cecilie



2 kommentarer:

  1. Jeg har heller ikke så god peiling på størrelser og sånt, til babyer. Men sett ut ifra dukken på bilde, så ser det iallefall ut som at det vil passe en på 0-3måneder.
    Syns du har laget et fint eget-designet sett. Så da er det vel bare å gå igang med neste "design" ? :)

    SvarSlett
  2. Takk, jeg tror det er greit i størrelsen. Dukken er forholdsvis stor i hodet (masse hår). Det blir vel noe mer selvdesignet etterhvert, men har ingen ideer nå ;)

    SvarSlett