søndag 22. desember 2013

God søndagsmorgen!

Det er alltid koselig å gi en liten oppmerksomhet til de man jobber tettest med, men det er ikke alltid like lett å vite hva man skal gi. Menn 50+ er etter min mening en gruppe mennesker som kommer under kategorien "vanskelig" når det gjelder gaver. Som lærer hender det vi er på tur, og min mannlige lærer har ved et par anledninger glemt sitteunderlag, heldigvis, der var julegaven i boks!

Jeg strikket et underlag i Cortina på pinne 6. Jeg tok det hele på øyemål, så aner ikke hvor mange masker jeg brukte. Jeg brukte litt over tre nøster totalt. Jeg har aldri tovet Cortina før, så var spent på om resultatet ble et sitteunderlag eller en gryteklut. Jeg tovet det på 40 grader i maskinen, men brukte et litt kortere program med lavere sentrifuge. Resultatet ble et litt lite sitteunderlag, men jeg fikk dratt det ut i passe størrelse etter vask.

Jeg har festet på en knapp og en skinnsnor slik at sitteunderlaget kan rulles sammen.



Nå skal jeg ta fatt på de aller siste juleforberedelsene.
Ønsker med dette alle som titter innom en god jul!


-Cecilie

1 kommentar:

  1. Den ble jo riktig så fin! Og veldig stilig (og smart) med den lukkefunksjonen.
    God jul!

    SvarSlett