søndag 24. februar 2013

17. Domino-debut...

...ble til oppvaskklut!


I jula så jeg et veldig fint pledd som min tante hadde strikket. Teppet var strikket i dominostrikk, og jeg ble nysgjerrig på å prøve denne metoden selv.

Da jeg tidligere denne uka kom over en blogg (husker desverre ikke hvilken) som hadde oppskrift på hvordan man strikket dominostrikk, måtte jeg jo bare prøve selv! 

Jeg er i utgangspunktet ikke så glad i å strikke med bomullsgarn, men tenkte dette var en fin måte å få brukt opp litt i freshe vårfarger på. Jeg hadde tenkt å strikke grytekluter, men raket opp for gult garn før jeg var ferdig og måtte revurdere planen min. 

Resultatet ble en vårfrisk oppvaskklut! Den grønne ruta står her en annen vei enn de andre, og det er et bevisst valg, da jeg etter et par ruter forstod hvilken vei rutene ble når jeg la dem opp.




Dette var en morsom strikkemetode jeg definitivt kommer til å bruke mer! :)

-Cecilie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar